Menu

Akce 2012

Akce 2011

Akce 2010

Letecká mapa trati

Výřez trati

Info o trati

Soubory ke stažení

Archiv akcí

 

 

Závody 2012

Výsledky - originály

Výsledky - speciály

                      

Pravidla:
_______

 

MOPED CUP (ORIGINÁLNÍ STROJE)

Karburátor: Originál S11, S22, včetně původních podložek.  Podložka může být nahrazena podložkou o stejném rozměru z libovolného materiálu, maximálně do síly 6 mm. Difuzor karburátoru průměr maximálně 15 mm.

Zapalování: Originál magneto PAL - hliníkové s původní vačkou, replika vyrobená podle originálu je povolena. Repliky původních cívek a kontaktů povoleny, kontakty musí být na původním místě. Povolena vnější indukční cívka. Nutný originální kryt magneta.

Převodovka: Originální převodové poměry, dvě rychlosti. Řazení ovládané z řidítek s neutrálem uprostřed. Pastorek sekundárního převodu může mít maximálně 13 zubů. Rozeta sekundárního převodu musí být originální, tj. 35 zubů. Je možné použít repliku rozety se stejným počtem zubů. Primární převod musí být originální. Replika se stejným převodovým poměrem je povolena. Sekundární převod musí mít konstantní převodový poměr. Variátor či planetová převodovka není povolena.

Vnější silueta motoru: Vnější silueta motoruzachována. To znamená: kartery, víko spojky a víko zapalování, válec a hlava musí mít originální tvary a rozměry. Hlava musí být originální, není povolena replika. Umístění a úhel svíčky v hlavě musí být dle originálu, včetně umístění funkčního dekompresoru.

Vnitřní úprava motoru:  50 cm3 vrtání válce maximálně do průměru 40 mm v rámci výbrusů. Válce originál S11 a S22. Vložka válce musí být z litiny. Kanály ve válci musí mít originální rozměr, dva přepouštěcí, jeden výfukový a jeden sací. Kliková hřídel musí být originální se zdvihem 44 mm a průměrem klikových čepů 15 mm. Tvar klikové hřídele musí být původní. Ložiska na klikové hřídeli 6202. Ojnice původní, možná replika, pístní čep 10 mm. Píst musí mít minimálně dva kroužky.

Výfuk: Koleno a tlumič výfuku originální. Je možná novovýroba podle rozměrů originálu. Vnitřek tlumiče výfuku originál.

Chlazení: Pouze vzduchem. Originální vzhled bez jakýchkoliv doplňků.

Brzdy: Pouze originál S11 a S22, možná replika, ocelový štít povolen.

Ráfky a pláště: Pláště originál průměry 2''x19'', 2 1/4''x19''(moped, kárka). Motokrosové pláště, tzv. drapáky, nejsou povoleny. Ráfky musí být originální.

Vidlice, rám, řidítka a blatníky: Vše originál, možná zcela shodná replika.

____________________________________________________________________

 

MOPED CUP (UPRAVENÉ STROJE)

Karburátor: Originál S11, S22, nebo z motocyklu pionýr. Bez sacího kolínka, umístěn v hlavní ose motocyklu za válcem. Podložka pod karburátor může být maximálně 10 mm tlustá z libovolného materiálu. Maximální povolená velikost difuzoru karburátoru je 17mm. Rozvod sání pístem, membránové, nebo šoupátkové sání není dovoleno. Laditelné trysky jsou povoleny.

Zapalování:Originál magneto PAL - hliníkové s původní vačkou, replika vyrobená podle originálu je povolena. Vnější cívka, vnitřní cívka a kontakty jsou povoleny jakékoliv. Bezkontaktní a tyristorové zapalování není povoleno. Nutný kryt magneta, nemusí být původní, ale musí zajistit ochranu v případě odtržení magneta.

Převodovka:Originální převodové poměry - dvě rychlosti. Řazení ovládané z řidítek s neutrálem uprostřed. Pastorek sekundárního převodu může mít maximálně 15 zubů. Rozeta sekundárního převodu musí být originální, tj. 35 zubů. Je možné použít repliku rozety se stejným počtem zubů. Primární převod musí být originální. Replika se stejným převodovým poměrem je povolena. Sekundární převod musí mít konstantní převodový poměr. Variátor či planetová převodovka není povolena.

Vnější silueta motoru:Vnější silueta motoru zachována. To znamená: kartery, víko spojky a víko zapalování, válec a hlava musí mít originální tvary a rozměry. Hlava musí být originální, nebo vyrobena ze slitiny hliníku podle rozměrů originálu. Zesílený spalovací prostor je povolen. Umístění a úhel svíčky v hlavě musí být dle originálu.

Vnitřní úprava motoru:50 cm3 vrtání válce maximálně do průměru 40 mm v rámci výbrusů. Vložka válce musí být z litiny. Kanály ve válci: dva přepouštěcí, jeden výfukový a jeden sací. Kliková hřídel musí být originální se zdvihem 44 mm a průměrem klikových čepů 15 mm. Tvar klikové hřídele musí být původní. Ložiska na klikové hřídeli 6202. Ojnice je povolena jakákoliv s pístním čepem o průměru maximálně 12 mm. Píst musí být ze slitiny hliníku.

Výfuk:Koleno a tlumič výfuku originální. Je možná novovýroba podle rozměrů originálu. Délku rovné části kolena možno krátit dle potřeby. Vnitřek tlumiče výfuku je libovolný. Tlumič výfuku nesmí mít vnější přídavnou koncovku. Může mít pouze jedno vyústění libovolného průměru, nesmí však být větší než originál.

Chlazení:Pouze vzduchem. Vodní chlazení není přípustné. Žebra válce a hlavy se nesmějí zvětšovat navařováním, nýtováním ani jiným způsobem. Jakékoliv lapače vzduchu jsou nepřípustné.

Brzdy:Pouze bubnové s mechanickým ovládáním. Bubny stadion S11, S22, S23 nebo z motocyklu pionýr. Přední brzda je ovládána pouze páčkou z řídítek, zadní brzda pouze šlapadly. Kotoučové a jiné brzdy jsou zakázány.

Ráfky a pláště:Pláště originál průměry 2''x19'', 2 1/4''x19''(moped, kárka). Motokrosové pláště, tzv. drapáky, nejsou povoleny. Ráfky musí být originální.

Vidlice, rám a řidítka:Přední vidlice pouze typově shodná s rámem, je možno užít tlumiče pérování. Zadní kyvná vidlice u S22 a Jaweta musí být původní včetně odpružení bez olejového tlumení. Rám je povolen pouze originální. Vyztužení rámu, vidlic a řídítek proti prasknutí je povoleno. Ocelové blatníky jsou povinné, pokud možno originální. Řidítka mohou být pouze originální. Je možné použít repliku vyrobenou podle originálu s maximální šířkou 70 cm. Tlumiče řízení jsou zakázány.

____________________________________________________________________

 

DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE:

Povinná výbava jezdce:Motocyklová ochranná přilba, ochrana zraku, pevná obuv, dlouhé kalhoty, tričko s dlouhým rukávem jsou nutnou podmínkou startu v závodě. Vše platí nejen při závodě, ale i během testování stroje a v zaváděcím kole! Při zkoušení stroje je možné jezdit pouze ve směru závodu. Během závodu musí mít každý jezdec na řídítkách, nebo mezi řídítky a předním kolem, připevněnou tabulku se startovním číslem tak, aby bylo číslo jasně čitelné a nezaměnitelné s jiným startovním číslem z čelního pohledu na motocykl během celého závodu. Minimální rozměry tabulky pro startovní číslo jsou 200 x 140 mm. Výška čísla musí být minimálně 90 mm, šířka čáry číslice musí být minimálně 10 mm. Barva tabulky musí být bílá nebo žlutá, číslo černé. 

Prezentace jezdce a přejímka strojů:Každému jezdci bude při přejímce převzat jenom jeden stroj, na kterém absolvuje celý závod. Ředitel daného závodu určí tři až šest komisařů a to vždy z pořádajících organizací, které je delegují. Při prezentaci jezdec podepíše čestné prohlášení, že vlastní platný řidičský průkaz a doklad o zákonném pojištění mopedu, jinak mu nebude umožněna účast v závodu. Každý jezdec startuje na vlastní riziko a nebezpečí.

Protesty: Po skončení finálové jízdy ihned prvních 10 jezdců povinně odstaví stroje do pořadateli vymezeného prostoru určeného pro případný protest na motor, převodovku, rám, nebo nesportovní chování (výměna stroje, krácení tratě, atd.).Prvních 5 klasifikovaných strojů se povinně podrobí technické prohlídce i bez podaného protestu. Protest může podat pouze jezdec, který byl k závodu zaregistrován. Protest musí být podán písemně a může být podán i v průběhu závodu, nejdéle však 10 minut po dojetí posledního jezdce finálové jízdy. Pokud nebude nutné rozebírat stroj, vyřeší se protest okamžitě v průběhu závodu. Pokud bude nutné stroj rozebrat, bude se uplatňovat presumpce neviny a k rozebrání stroje dojde až po vyřazení jezdce ze závodu, popřípadě po finálové jízdě. Jezdec, který protest podává, složí 500 Kč řediteli závodu s tím, že písemně uvede, proti kterému jezdci protest směřuje a co daný jezdec porušil (motor, převody, rám, výměna stroje, nesportovní chování).

Mohou být podány tyto protesty, každý za 500 Kč:

1) nesportovní chování (výměna stroje, zkrácení tratě, atd. ) - jezdec, který protest                            podává, musí prokázat podvod, nebo zajistit svědky podvodu

2) motor - sundává se hlava a válec (kontroluje se vše, co je v pravidlech) 

3) převodovka - sundává se pravé a levé víko motoru, kontroluje se primární i                           sekundární převodový poměr  

4) rám - protest se podává proti konkrétní věci   

Poté pořadatel určí místo, kde bude stroj kontrolován. Při technické kontrole je přítomen jezdec, který protest podal, jezdec, proti kterému protest směřuje plus  jeden jeho mechanik a dále delegovaní komisaři, kteří prováděli technickou přejímku strojů.

Při oprávněném protestu připadají peníze jezdci, který protest podal, při neoprávněném protestu připadají jezdci, proti kterému byl protest směřován.

Při oprávněném protestu je závodník, který pravidla porušil, vyloučen pouze ze závodu, v němž se provinil. Při prokázání podvodu na trati i pořadatelem (zkrácení trati, výměna stroje apod.) je jezdec rovněž diskvalifikován z daného závodu. Rovněž je jezdec diskvalifikován z daného závodu, když je na jezdce podán protest a jezdec se odmítne podrobit kontrole.

____________________________________________________________________

 

Technická kontrola, postup:

Závodník přistaví stroj do vyhrazeného prostoru. Demontuje hlavu válce, kryt zapalování a výfukové koleno od válce. Pokud je na stroji karburátor (S11) ,,Vajíčko“, demontuje i tento. Kontrole je přítomen pouze závodník a šestice technických komisařů. Nikdo jiný!!!

Kontroluje se:

Vrtání válce, počet kanálů ve válci, hlava válce, zapalovací svíčka,  píst a pístní kroužky, difuzor karburátoru (průměr), počet zubů řetězových kol,  zapalování, d élka kolena výfuku a tlumič výfuku.

____________________________________________________________________

 

SYSTÉM BODOVÁNÍ

Umístění 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Počet bodů 25 22 19 17 16 15 14 13 12 11
Umístění 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Počet bodů 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

 

Pokud je něco, co by jste rádi věděli a na stránkách nenašli, budeme vděčni za Vaše připomínky, které nám můžete sdělit v diskuzi nebo přímo našemu webmasterovi na emailu jirka@zahorskastrela.cz a nebo také komukoliv z našeho týmu uvedených v kontaktech.